.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد اهالی یک روستا از مدیران آب روستایی مازندران
لوله‌ فرسوده ، آب میکروبی و روستایی که از یاد رفت !
شمال نیوز : اهالی روستای یوسف‌آباد معتقدند که به دلیل آلودگی بسیار زیاد آب شرب، بسیاری از ساکنان روستا به بیماری‌های گوارشی و روده‌ای مبتلا هستند، تا آنجا که در برخی از مواقع میزان آلودگی آب شرب خانوارها به حدی است که امکان استشمام بوی بد آن نیز وجود ندارد....

با عبور از روستاهای واقع در نقاط بالادست و مرتفع شهرستان تنکابن همچون، سلیمان‌آباد، چلاسر و ایثارده، به روستایی زیبا و بهره‌مند از جاذبه‌های دیدنی و بکر یوسف‌آباد می‌رسیم، روستایی که با توجه به سکونت بیش از 60 خانوار از بسیاری از امکانات و تسهیلات موردنیاز و معمول روستاهای دیگر محروم بوده و به‌ جرأت می‌توان ادعا کرد که اغلب مسئولان ادارات و حتی شهروندان تنکابن با نام و نشان این روستای زیبا نیز بیگانه‌اند.

به گزارش شمال نیوز؛ به نقل از تنکابن 24 ، عبور تصادفی و توقفی کوتاه در روستای یوسف‌آباد فرصت گفت‌وگو با اهالی خون‌گرم روستا و امکان مشاهده معضلات و مشکلات عدیده‌ای که این عزیزان با آن روبرو هستند را در اختیارمان گذاشته و در نتیجه ما را بر این باور استوار کرد تا به‌منظور انعکاس سخن برآمده از دل اهالی این روستا، مطالب ذیل را در قالب گزارشی کوتاه و مختصر به اطلاع مسئولان شهرستان تنکابن برسانیم.

اهالی روستا اظهار داشتند: در گذشته بارها و بارها معضلات موجود در روستا را از راه‌های مختلف به اطلاع مسئولان رسانده و از آنها طلب کمک کردیم که هیچ‌یک از اقدامات صورت گرفته راه به ‌جایی نبرد و مطمئن هستیم که این‌بار نیز درج گفته‌های‌مان در رسانه گره از مشکلات‌مان باز نمی‌کند، چرا که آنهایی که باید به حرف دل‌مان گوش دهند و خواسته‌های‌مان را اجابت کنند، یوسف‌آباد را نمی‌شناسند و ساکنان آن را از یاد برده‌اند.

رانشی بودن زمین به‌عنوان یک معضل زیربنایی؛ سال‌ها ساکنین روستای یوسف‌آباد را با معضلات عدیده‌ای مواجه ساخته و هرساله در پی جابجایی زمین، تعدادی از منازل مسکونی روستا با خطر تخریب مواجه هستند.

اهالی روستا بیان داشتند: بارها و بارها معضل رانشی بودن زمین در یوسف‌آباد را از طریق مراجعه حضوری و دیدار با مسئولان و متولیان امر و انجام مکاتبات بی‌شمار با مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان و امور روستایی در استانداری مازندران در میان گذاشتیم که هیچ‌یک از اقدامات صورت گرفته راه فایده‌ای نداشت، تا آنجایی که حتی مسئولان محترم برای تسلی دل ساکنان روستا حاضر به حضور در یوسف‌آباد و مشاهده منازلی که در آستانه تخریب قرار دارند، نشدند.

ساکنان روستای یوسف‌آباد ناامید از توجه مسئولان و در پی اقدامی جهت رفع معضل موجود، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده تا با احداث یک سد بتونی در روستا، از رانش زمین تا حد امکان جلوگیری کنند.

اهالی روستای یوسف‌آباد در ادامه افزودند: سدی که از محل جمع‌آوری خودیاری‌های مردمی احداث شده بود، در پی نخستین بارش سنگین باران در آبان ماه سال 90 تخریب‌شد و علاوه بر جاری شدن سیل در روستا خسارات فراوانی را بر اهالی یوسف‌آباد وارد کرد.

مردم خوب و باصفای یوسف‌آباد سال‌ها است که از نعمت آب شرب بهداشتی به‌عنوان مایه اصلی حیات بشری محروم هستند.

طبق گفته اهالی این روستا، پروژه شبکه آب‌رسانی و لوله‌های انتقال آب شرب یوسف‌آباد به همت جهادگران اداره جهاد سازندگی در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شده است و به‌عبارتی‌ دیگر در طی 35 سال اخیر و با توجه به رشد جمعیت و افزایش خانواده‌های روستا تا مرز 60 خانوار، هیچ‌گونه اقدامی از سوی امور آب روستایی در جهت گسترش و ترمیم شبکه آب‌رسانی این روستا انجام نگرفته و ساکنان یوسف‌آباد نیاز خود به آب شرب را از همان لوله‌های فرسوده و سرشار از رسوب و جلبک و میکروب برطرف می‌کنند.

اهالی روستای یوسف‌آباد معتقدند که به دلیل آلودگی بسیار زیاد آب شرب، بسیاری از ساکنان روستا به بیماری‌های گوارشی و روده‌ای مبتلا هستند، تا آنجا که در برخی از مواقع میزان آلودگی آب شرب خانوارها به حدی است که امکان استشمام بوی بد آن نیز وجود ندارد.

ساکنان روستای یوسف‌آباد در پایان خطاب به مسئولان شهرستان تاکید کردند: اگر مدیران و روسای ادارات حاضر به استشمام و بو کردن آب شرب خانوارهای روستای یوسف‌آباد شوند ما قول می‌دهیم که بدون هیچ اعتراضی همان آب را بنوشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جمال 28 دي 1393
متاسفانه مدیریت آب و فاضلاب روستایی مازندران توانمندی لازم را ندارد که با این وضعیت فعلی و نابسامانی موجود هر روز باید شاهد بحرانی تر شدن وضعیت آب در روستاهای استان باشیم . آقای استاندار چاره ای بیاندیش
سید 28 دي 1393
من نمی دونم چرا در حوزه عمرانی و مجموعه ای مانند آبفار هم سیاست و سیاست کاری در انتصابات دخالت دارد . واقعا عبدالهی ضعیف ترین مدیر آبفار در طول تاریخ شرکت است . از پیمانکاران بپرسید تا واقعیت ها را بگویند . مسئولان نظارتی کجا هستند ؟ مردم روستاها آب درست و حسابی ندارند
مجتبی ........ 27 دي 1393
دوستان گرامی لطفا سعی کنید عادلانه قضاوت کنید صرف اینکه روستایی در یکی از نقاط دور دست آب شرب نداشته باشد مدیریت دستگاه را زیز سوال ببرید؟چطور آقای مهندس عبداللهی در سابقه مدیریت خود در آبفای نوشهر و تنکابن خوب عمل کردند و اینجا ضعیف ! این مشکلات ضعف مدیریت نیست بلکه نبود امکانات است اگر در ارشیو خبرا دیده باشید در بدترین نقاط مازندران شرکت های آب و برق و حتی گاز مشکلات مردم را مرتفع نمودند
پاسخ ها به این نظر
روستایی 28 دي 1393
آقا مجتبی معلومه حسابی وضعت توپ توپ . بنده خدا اگر تونستی یک لیوان آب روستای ما را بخوری آنوقت از عبداللهی تعریف و تمجید و تملق و ......کن . مرد حسابی نفست از جای گرم بلند میشه یا وصل به این آقا هستی
ساروی 28 دي 1393
پسر خوب اگر مدیر بود که وضعیت آب روستاها اینطوری نیود . غرب استان که خوبه روستاهای مرکز استان که داد بزنن صداشون به عبداللهی میرسه هم وضعشون بهتر نیست
نوشهری 28 دي 1393
عبداللهی در نوشهر و چالوس هم ضعیفترین مدیر بود اما معلوم نیست چرا هر کی ضعیفتره پست بالاتری میگیره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آب و فاضلاب 28 دي 1393
عزیزان شما که انتقاد میکنید میدانید که آب و فاضلاب روستایی دولتیست و در هر روستایی که مجموعه فرمانداری و استانداری اعتبار بگذارد مجوز عملیات عمرانی دارد. از افراد انتقاد کنیم ولی نه در خارج از توان آنها.تقریبا نیمی از روستاها شبکه با قدمت روستای فوق دارند اگر قرار به تعویض باشد ۱۰ سال کل اعتبار مازندران را نیاز دارد.
قائم شهری 29 دي 1393
اهالی این روستای در غرب استان عجب انتظار زیادی دارند . ما در روستای المشیر قائم شهر که فاصله زیادی با شرکت آب و فاضلاب روستایی نداریم مشکل آب و غیر بهداشتی بودن آن را داریم و صدایمان به رئیس و روسای این شرکت نمی رسد حالا شما انتظار دارید .....
روستای امیرآباد بهشهر 28 دي 1393
با سلام
با عرض تأسف باید به اطلاع برسانیم که روستای امیرآباد بهشهر سال هاست که از نعمت آب شرب بهداشتی که مشخص های کمی و کیفی آب را طبق استاندارد 1053 برخوردار نیست و بدون توجه مسئولین ذیربط مردم در تنگنا هستندو کسی به داد آنها نمی رسد ما شدیداً از مقامات استانی تقاضای کمک و همیارس داریم (آب مصرفی از چاه موجود در مزارع کشاورزی که بهسازی نشده و لاشه حیوانات در ان مشاهده شده استحصال و بهره برداری می گردد)
علی 30 دي 1393
واقعا هر کس قبول می کند مدیرعامل شرکت ورشکسته ابفار باشد نوعی ایثار و فداکاری میکند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.